Sy selv ekstra indlæg til stofbleerne

Kan man selv sy ekstra indlæg til stofbleerne og svaret er ja og det er på ingen måde svært. Jeg har efterhånden syet bleer i mange år og på billedet ser I et af de få sommerbilleder fra 2017. Hun er monteret en hybridfitted fra AlfeFluff.

.

Skal man bruge overlocker, når man gerne vil sy indlæg til stofbleerne, svaret er Nej - det kan sagtens lade sig gøre uden. Egentlig ville jeg har filmet et stk. youtube film - men både børn samt hukommelsen/lagerplads samarbejdede ikke som forventet - så det blev til tre stk - håber det går.

Hvor køber jeg mine ble-materialer henne? - det bedste udvalg i Danmark er hos AlbaStuff - der kan du købe mange forskellige sugematerialer og spærrende materialer som, pul og det det anderkendte windpro polartec.

Storchebarn, har et super udvalg af kam-knapper endda i flere størrelser og i et væld af farver, og pressemaskiner mv. Jeg har ikke fundet et sted i Danmark, det har et bedre udvalg. Her kan du også finde sugemateriale og pul.




Ofte når man køber stofbleer oplever man meget hurtigt, at den model der lige har den bedste pasform, ikke nødvendigvis har det bedste sug - så derfor skal man booste bleen.

Materialer, som bambusfleece, hampfleece, mikrofiber (Zorb) og Zorb 2 dimples ( bemærk jeg kommer til at kalde det nummer 3 i filmen), bruges som sugende materialer og kan sammensættes for forskellige måder.


Godt råd: Du behøver ikke at starte med at sy indlæg, af de dyre materialer - men derimod giver det god mening lige at øve sig lidt på de materialer, man lige har i huset. Og lur mig - du kan sagtens finde noget. 

Også får du lige den sidste lille film.




Jeg håber, at dette indlæg kan hjælpe dig i gang, hvis du gerne vil sy indlæg til dine stofbleer.

Mange hilsner fra Stofblemor.






Kommentarer

  1. Hej Kan man sende en mail til dig med nogle spørgsmål ang sy selv stofbleer??

    SvarSlet
  2. Meget brugbart! Tak for det. Har du nogen gode råd ift. At "investere" i gode metervarer til stofbleer og indlæg ?
    Jeg er ude efter naturlige materialer og meget gerne oeko-tex eller GOTS certificeret stof.

    SvarSlet

Send en kommentar