Cloth revolution - Gratis mønster

Jeg har prøvet at sy et par gratis mønstre op for at prøve hvordan de sad og om mønsteret var til at finde ud af.




Den første jeg syede var fra cloth revolution og skulle ligne totsboots. Den er sidesnapped og selve mønsteret er i 3 str. small, medium og Large. på mønsteret er der både mulighed for lommeble, aio med indlæg syet fast og ai2.  Jeg har lavet den som en aio med et indlæg man knapper i fordi jeg syntes det er rart at man kan tage indlægget ud og tumble for sig selv men at man kan undgå at tumble sin PUL skal. 




Jeg har syet en str. large Saga er 16 mdr. og vejer knap 11 kg og er ca 80 cm høj. Så hun er ikke nogen kæmpe. Skulle jeg lave en mere ville jeg nok sy en str. medium. Indersiden af bleen er med mikrofleece bare det fra stof og stil. PUL´en har jeg købt hos Albastuff  ( Der er 2 der forhandler PUL i dk Albastuff og Storchebarn ). Jeg har aldrig prøvet en totsbots men syntes de ser fine ud og det var mit udgangspunkt for at prøve det her mønster. Syntes dog måske at fronten er lidt bred, men det kan jo være fordi jeg har syet en str. for stor. Jeg kunne nok godt finde på at smide en elastik i fronten. 


Mønsteret til bleen finder du lige her 




God Sylyst og vi vil da gerne se jeres udgave af bleen. 

Kommentarer